Servicevilkår
Betingelser & Vilkår
Handelsbetingelser:
Generelle oplysninger
By Angele v/Henrik Fuglsang
Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr. 30678591
Hammershusvej 4, Udstrup, 4370 Store Merløse
Mailadresse: kundeservice@byangele.dk
Telefonnummer: +45 25338854
Persondatapolitik
Gældende pr. 16.01.24 kl. 11.30
Når du er kunde hos os, kan du være tryg ved, at vi behandler dine data ansvarsfuldt og efter reglerne. Vi følger til enhver tid den gældende persondatalovgivning, både når vi indsamler og bruger dine personoplysninger på By Angele. Vores persondatapolitik gælder, når du handler hos os, og når du kontakter os. Herunder kan du læse, hvilke personoplysninger, vi indsamler om dig, hvorfor og hvilke rettigheder persondatalovgivningen giver dig.
By Angele, Hammershusvej 4, 4370 St. Merløse, CVR.:NR 30678591, Henrik Fuglsang er ansvarlig for, at dine data behandles og anvendes forsvarligt og respektfuldt. Er du i tvivl om noget, så er du velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesansvarlige alle hverdage på kundeservice@byangele.dk eller på Tlf. +45 25338854
Når du handler hos os
Når du handler hos os, registrerer vi dit navn, telefonnummer, din email, dine betalingsoplysninger, typen af varer, du køber og hvornår – samt eventuelle informationer om udlevering. Hvis varen skal sendes til dig, registrerer vi din leveringsadresse. Derudover behandler vi dine oplysninger om returneringer.
Vi registrerer og videregiver oplysningerne for at kunne overholde og administrere den købsaftale, vi har indgået med dig, og følge op på dit køb. Behandlingen af oplysningerne sker efter EU databeskyttelsesforordningens (General Data Protection Regulation eller "GDPR") artikel 6, b). En del af behandlingen er baseret på vores ønske om at administrere salget på en hensigtsmæssig måde, jf. GDPR artikel 6, f).
Vi indsamler dit navn eller telefonnummer mv., så vi kan identificere dig, når du gennemfører et køb, uanset om det er i en fysisk butik eller via internettet. Endvidere anvender vi informationen som intern afregning over for ansatte og leverandører. Dette gør sig gældende i alle vores butikker – og vi forholder os retten til ikke at oplyse dette før end ved ekspeditionen. Du kan da vælge, om du fortsat ønsker at handle hos os ud fra de gældende regler og vores persondatapolitik.
Personoplysningerne registreres hos By Angele v/Henrik Fuglsang og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på byangele.dk er By Angele v/Henrik Fuglsang.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@byangele.dk
Betaling
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Der kan betales med Dankort, Visakort, Visa Electron, Mastercard, Viabill, Forbrugsforeningskort, Google Pay, Apple Pay, Anyday samt Mobile Pay.
Ved betaling med Visa, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker. Betalingen overføres elektronisk, ved at du på checkout siden indtaster dine kortoplysninger som følge af et køb.
Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper
Hvis du har benyttet et Mastercard, Visa Electron eller et andet debetkort på den annullerede ordre, så kan pengene være reserveret på din konto i løbende måned +30 dage, selvom købet er ophævet.
Det er ikke By Angele.dk, der har reserveret pengene, men din bank der har sat pengene til side på din konto. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
For at handle på www.byangele.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Fragt
Alle forsendelser distribueres fra vores lager. Vi sender i Danmark med GLS, samt Postnord.
Der er fri fragt i Danmark til GLS Pakkeshop. ved køb over 800,00 kr.
Der kan afhentes bestillinger fra vores lager, dette skal dog aftales med By Angele på forhånd.
Forsendelser til Sverige sendes med PostNord til Pakkeshop eller Postnord hjemmelevering. Gratis fragt til Sverige ved køb over 500,00 DKK.
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
- GLS til pakkeshop 39,00. kr.
- GLS til privatadressen 59,00 kr.
- Postnord til pakkeshop 49,00 kr.
- Postnord til privatadressen 65,00 kr.
Levering Sverige:
- GLS Pakkeshop til Sverige 79 DKK
- GLS Hjemmelevering til Sverige 99 DKK
- Postnord pakkeshop til Sverige 89 DKK.
- Postnord hjemmelevering Sverige 109 DKK
Når vi overgiver pakken til fragten, vil du modtage en Email, der bekræfter at din vare er afsendt.
Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Alle ordrer pakkes i den rækkefølge, de kommer ind. Vi tilstræber at holde leveringstiden på 2-5 hverdage.
Det er muligt at vælge en anden leveringsadresse end faktureringsadressen, under dit køb i vores shop.
Vi leverer også til Sverige med PostNord. Vi kan desværre ikke levere til Grønland og Færøerne. Bemærk venligst, at vi ikke leverer til firmaadresser.
Når du har afgivet din bestilling, vil du hvis du har oplyst din e-mailadresse, modtage en bekræftelse med oplysninger om forventet leveringstidspunkt via e-mail. etc.)
Returret/fortrydelse
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@byangele.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Såfremt vi ved særlige lejligheder, såsom julehandel m.v. forlænger returretten/bytteretten ud over de almindelige 14. dage, vil returnerede varer refunderes som et tilgodebevis (såfremt de almindelige 14. dages returret er overskredet). Dog skal disse varer være mærket med en længere bytteret fra By Angele. Varer som er nedsat med 50% eller derover, kan ikke byttes/returneres ud over de normale 14 dages returfrist.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Har du i forbindelse med et køb accepteret at få en af varerne gratis, skal du også tilbagelevere den sammen med din ordre ellers vil du blive opkrævet for prisen af den pågældende gratis vare udsalgspris, da værdien af gaven betragtes som en generel rabat, fordelt på hele beløbet på købstidspunktet. Ved annullering eller returnering (helt/delvist) skal gaven sendes retur til os. Såfremt gaven ikke medsendes, vil der ske en modregning af gavens værdi i det tilgodehavende beløb, inden dette refunderes. Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten. Hvis du har opnået fri fragt og tilbageleverer en del af dit køb, så det samlede køb kommer under fri fragt beløbet, fratrækkes forsendelsesfragten for vores billigste leveringsform dit returbeløb.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Returretten bortfalder hvis plombering på trusser, Decoy Shapewear Body/Brief, strømper og strømpebukser er brudt.
Returnering
Du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, skal du uden unødig forsinkelse og senest indenfor 14 dage have sendt varen retur til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Det er muligt at anvende By Angele's returlabel, Du finder den under "Informationer - Print returlabel". Du betaler selv for returporto, som koster 49,00 kr. Ved returpakker fra Sverige koster denne 79,00 DKK. Du kan ikke sende flere forskellige ordre retur i én og samme returpakke. Disse skal returneres i deres original emballage, hver for sig, såfremt dette ikke overholdes kan vi fratrække 49 kr. i returbeløbet på den ene returordre inden denne refunderes.
Send retur som pakke, der kan spores direkte til By Angele, Hammershusvej 4, 4370 St. Merløse.
By Angele tager ikke imod pakker der sendt med almindelig post og ej heller pakker der er sendt til en pakkeshop eller pakker sendt pr. efterkrav. Der er ikke mulighed for at aflevere returpakker personlige på adressen, disse skal sendes.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Dette betyder at du må prøve vareren på samme måde, som hvis du handlede i en fysisk butik. Hvis der er nogen former for makeup, lugte, pletter mm. på tøjet, vil vi lave en modregning for den pågældende værdiforringelse.
Hvis dette ikke er overholdt, bliver varen betragtet som brugt og i en forringet værdi og du vil derfor ved fortrydelse få en mindre del eller ingenting tilbage af købsbeløbet, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. By Angele forbeholder sig retten til at vurdere varens stand ved returnering.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage og med hængemærker.
Hvis den originale emballage mangler eller hængemærker er fjernet, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Sender du fodtøj retur til os, bedes skoenes oprindelige æske ligeledes være i original stand. Det vil sige, at skoæsken bedes tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Denne må eksempelvis ikke tapes til ved forsendelse, hvis du vil være sikker på at kunne får det fulde beløb refunderet. Overholdes dette ikke, fratrækkes beløbet for den værdiforringelse det har medført.
Sender du varer retur til os der ligger i en æske, bedes varens oprindelige æske ligeledes være i original stand. Det vil sige, at æsken bedes tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen. Denne må eksempelvis ikke ødelægges, når denne åbnes (æskerne kan åbnes ved at fjerne evt. tape forsigtigt og derefter åbne denne ved den oprindelige åbning) må ej heller tapes til ved forsendelse, hvis du vil være sikker på at kunne får det fulde beløb refunderet. Overholdes dette ikke, fratrækkes beløbet for den værdiforringelse det har medført. Såfremt smykker der medfølger en vare ikke er sendt med retur, fratrækkes der 99,00 kr. i returbeløbet for manglende smykke.
Du bør altid prøve fodtøj på et blødt underlag, da slidmærker ved tilbagelevering vil være en forringelse af varen.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor og tags og lignende er klippet over eller mangler ved tilbagelevering, vil vi betragte varen som brugt
hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. .
Såfremt returfristen på de 14 dage er overskredet - vil pakken kunne afhentes ved By Angele eller pakken kan sendes retur til kunden på kundens regning og ingen penge refunderet.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Når vi har modtaget dine varer retur, tilbagebetaler vi hurtigst muligt det beløb, du har til gode hos os. Vi sender dig en bekræftelse per e-mail, så snart vi har gennemført tilbagebetalingen. Der kan derefter gå 2-30 dage, før pengene fremgår af din konto. Det kommer an på, hvilken aftale du har med din bank og kortudsteder. Vi betaler beløbet tilbage til den samme konto, du brugte ved dit køb.
Bemærk: En returnering tager mellem 5-10 hverdage (man-fre). Du modtager en e-mail med bekræftelse på retur- og refunderingsbekræftelse, når din returnering er afsluttet.
Hvis du har betalt for hele din ordre med et gavekort/gavekode, udsteder vi et nyt gavekort/gavekode til dig på restbeløbet, fratrukket returomkostninger, såfremt du har anvendt vores returlabel.
Hvis købet blev foretaget med en kombination af et gavekort og et andet betalingsmiddel, tilbagebetaler vi pengebetalingen først. Hvis der stadig er et beløb tilbage, vil du modtage et nyt gavekort, der dækker restbeløbet, fratrukket returomkostninger, såfremt du har anvendt vores returlabel. Ved evt. rabatkoder, kan der udelukkende anvendes 1 rabatkode pr. køb og denne kan ikke kombineres med andre rabatter/tilbud, med mindre dette er anført specifik.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Såfremt du returnerer en del af din ordre, hvor du har betalt fragt, refunderes fragten for levering ikke.
Hvis der mod forventning skulle være en fejl på din vare, skal du følge vores procedure under Reklamation.
Ved ViaBill som betalingsvalg: Det skyldige beløb kan alene betales med frigørende virkning til ViaBill, som fremsender en særskilt opkrævning til din e-mail. Betaling kan ikke ske ved modregning af krav, der udspringer af andre retsforhold
Afhenter du ikke din pakke inden for tiden eller nægter du modtagelse af pakken, vil vi modregne de reelle returneringsomkostninger vi bliver pålagt af fragtfirmaet.
Rimelighed:
Ved handel hos By Angele kræves det at du:
· ikke giver urigtige oplysninger om dig selv eller fejlagtigt foregiver at være forbruger
· ikke forsøger at snyde, svindle eller i øvrigt handler i den hensigt at overtræde gældende lovgivning,
· ikke lægger unødigt pres på eller truer vores ansatte i forbindelse med køb, returneringer eller i kontakten med vores kundeservice, og
· har til hensigt at beholde de varer, du køber. At du har til hensigt at beholde de varer du køber, forhindrer dig aldrig i, at udnytte din fortrydelsesret. Du er altid berettiget til din lovbestemte fortrydelsesret i overensstemmelse med vores Købsbetingelser.
Ovenstående punkter betegnes vores ”Rimeligheds-politik”.
Adfærd, der kan betragtes som en overtrædelse af vores Rimeligheds-politik er fx:
· forsøg på snyd eller svindel i forbindelse med returneringer, fx ombytning, forfalskning af mærkater, prismærker samt usande påstande om manglende varer
· i strid med sandheden at foregive at være forbruger, for at kunne handle og derefter fx markedsføre eller videresælge varerne i eget foretagende
· køb af varer med henblik på at fotografere dem i forretningsøjemed og derefter returnere varerne med henvisning til fortrydelsesretten, som kun gælder for forbrugere
· forsøg på snyd eller svindel med henblik på at misbruge rabatkoder, gaver og tilbud eller opfordre, bidrage til falske ordrer, for at modtage kompensation fra By Angele
· forsøg på utilbørligt at påvirke eller true vores ansatte, for at opnå en udvidet returret i forhold til vores Købsbetingelser eller ufravigelig lovgivning og
· overdreven eller unormal købs- og returneringsadfærd, der indikerer, at kunden ikke har haft til hensigt at beholde bestilte varer.
By Angele har ret til at afvise en ordre og er ikke forpligtet til at indgå en salgsaftale på byangele.dk. By Angele sælger kun til forbrugere. Der er først indgået en bindende købsaftale, når du modtager en endelig fakturabekræftelse med kvittering fra os. By Angele kan afvise ordrer fra kunder, hvis vi har rimelig grund til at mistænke, at kunden overtræder vores Rimeligheds-politik.
By Angele's vurdering af, om du har overtrådt vores Rimeligheds-politik, er baseret på en række ikke-diskriminerende kriterier. Disse kriterier tager højde for en systematisk afvigende adfærd. En ordre, der risikerer at blive afvist på baggrund af vores Rimeligheds-politik, kan identificeres af vores ansatte eller alternativt af en algoritme, der læser unormale mønstre i vores kunders købs- og returneringsadfærd. Algoritmen tager højde for og behandler persondata i form af købsfrekvens og købstidspunkt, ordresammensætning, returneringshistorik og forsøg på omgåelse med falsk identitet. Det er altid vores ansatte, der foretager den endelige vurdering af, om en ordre skal accepteres eller afvises. Hvis din ordre afvises, vil du få meddelelse herom pr. e-mail til den e-mailadresse, du oplyste ved bestillingen. Når vi har meddelt, at vi har afvist, at du kan handle hos os, gælder denne beslutning for dig uanset din profil eller e-mailadresse. Det er ikke tilladt at omgå denne beslutning på nogen måde, fx ved at
handle i en andens navn, da det i sig selv udgør en særskilt misligholdelse af Rimeligheds-politikken.
By Angele, med CVR.nr 30678591, er dataansvarlig for behandlingen af dine persondata, som finder sted på grundlag af vores Rimeligheds-politik. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine persondata og hvilke rettigheder, du har, i vores Privatpolitik. Formålet med behandlingen af dine persondata er at opretholde vores Rimelighed-politik, og vores lovgrundlag for behandlingen er legitime interesser. Vores legitime interesse er løbende at kunne vurdere og handle i tilfælde af forsøg på snyd eller lovovertrædelse og i øvrigt at opretholde vores Rimeligheds-politik. Når vi skal vurdere, om du har overtrådt vores Rimeligheds-politik, behandler vi historik og aktuelle oplysninger om din købs- eller returneringsadfærd i en periode på et år. I nogle tilfælde kan vi dog behandle oplysningerne i en længere periode, for eksempel hvis der er et uklart købsmønster, hvis vi har mistanke om en længerevarende overtrædelse af vores Rimeligheds-politik, eller såfremt du som kunde beder os om at genoverveje vores vurdering med ældre oplysninger. Oplysninger om, at du er blevet nægtet at foretage et køb hos os på grund af vores Rimeligheds-politik, kan opbevares i op til tre år fra datoen for din seneste afvisning.
Vi bestræber os på at foretage en så retfærdig og præcis vurdering som muligt, hvis vi har rimelig grund til at mistænke, at du har overtrådt vores Rimeligheds-politik. Du har altid ret til at anmode om, at vi genovervejer vores vurdering ved at kontakte os pr. e-mail eller telefon via de kontaktoplysninger, der er anført under Informationer/kontakt.
Bemærk, at vores Rimeligheds-politik aldrig forhindrer dig i at udnytte din lovbestemte 14 dages fortrydelsesret, hvis du har foretaget et bindende køb hos os. Vores Rimeligheds-politik kan i særlige tilfælde forhindre dig i at indgå en aftale med os.
By Angele har mulighed for at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, Rimelighedspolitik og lignende.
Tekst og billeder
Alle billeder, samt grafik, tilhører By Angele og er beskyttet af ophavsretsloven.
Vores billeder må ikke kopieres eller bruges uden vores samtykke. Dette gælder også ikoner, logoer og videoer.
Såfremt du ønsker at benytte vores materiale, skal du indhente en skriftlig godkendelse. Du kan kontakte os pr. mail kundeservice@byangele.dk dette gælder også vedrørende materiale på Facebook, Instagram samt andre Sociale Medier.
Du må ikke beskære vores billeder for at fjerne vores logo eller web-adresse, kopiering er ikke tilladt.
Uautoriseret brug af billeder og tekster fra www.byangele.dk,vil føre til retsforfølgelse og vi vil indkræve et erstatningskrav.
Kopierer du vores billeder af styles til salg via. egne marketingskanaler, annoncering på sociale medier, uploader billederne til anden webshop eller lign., ser vi dette som et direkte køb af vores billeder, og du vil modtage en faktura fra os. Det er lige meget hvor du kopierer vores billeder fra.
Farvegengivelse
Vi kan ikke garantere at farvegengivelsen på din skærm stemmer 100% overens med varens reelle farve, da farvegengivelsen kan variere afhængig af den enkelte skærms kvalitet og indstillinger.
Prisfejl
Hvis der på webshoppen er en åbenlyst forkert pris, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. I tilfælde af forsinkelser, restordrer eller udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt . Grundet stigende priser hos vores leverandører, kan der ind imellem forekomme prisændringer på varerne. Dette kan betyde, at der står en pris på hangtagget/mærket på varen, som ikke stemmer overens med hjemmesiden. Vi prismatcher ikke med hangtagget/mærket på varen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.Vi gør opmærksom på at accessories, der er påsat tøjet så som perler, palietter, halskæder og smykkesten ikke er reklamationsberettiget.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamation
Ved modtagelse af ordren skal varerne straks kontrolleres. Hvis indholdet er beskadiget, eller hvis du har en defekt vare, du mener er dækket af reklamationsretten, skal du kontakte os med det samme. Send din reklamation til os pr. mail, vedhæft en kopi af din faktura , billede dokumentation samt en udfyldt returblanket, dette sendes til kundeservice@byangele.dk
Det er meget vigtigt, at du grundigt beskriver, hvori reklamationen består, også selvom du har været i kontakt med By Angele enten via mail eller pr. telefon.
Hvis vi vurderer, at reklamationen er berettiget, vil fejlen blive udbedret, eller du vil få tilsendt en ny vare fragtfrit.
Du skal ikke sende varen retur til By Angele uden du har hørt fra By Angele først og varen kan ikke sendes retur med den returlabel der er vedlagt i pakken. Du får tilsendt en speciel returlabel til tilbage sendelsen af den defekte vare når vi har vurderet denne ud fra din mail.
Varen sendes til:
By Angele, Hammershusvej 4, 4370 St. Merløse
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Hvis du er utilfreds med en service eller et produkt købt hos os, så er du altid velkommen til at kontakte By Angele, på kundeservice@byangele.dk eller på Tlf. +45 25338854. Vi vil gøre vores bedste for at imødekomme din klage og finde en løsning. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
www.byangele.dk
Hammershusvej 4
4370 St. Merløse
E-mail: kundeservice@byangele.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16.01.2024